domingo, 14 de octubre de 2012

Sessió cooperativa.

Títol:  Sessió de jocs cooperatius.                                                Sessió Nº 1

CONTINGUTS:                                                                Edats: 6-15 anys
Cognitius:                                                                          Nº alumnado- 15, 25
Procedimentals:                                                                 Data: 15-10
Actitudimentals:                                                                Objectius: Cooperació
MATERIAL-INSTAL:  Pista de futbol sala, o gimnàs. Pilotes de gimnasia, rodes, matalassos, aros.

___________________________________________________________________________________

ANIMACIÓ: (calentamiento)  Primer reunirem a tot el grup formant un cercle ampli, y farem movilitat articular y estiraments. ( 5 minuts )

Després farem uns jocs per acabar de calentar el nostre cos:
-L'aranya:  La classe es ficarà en dos grups. El primer grup seran les aranyetes, i es ficaràn al mig de la pista en una linia recta, que serà la tela de l'aranya i no podràn eixir de la tela. L'altre grup tractarà de passar d'un costat a l'altre sense ser agafats per les aranyes. Si són agafats tindràn que formar parte de la tela de les aranyes. ( La duració es de 2 minuts per grup, així faràn d'aranyes y mosques tots ) ( 5 minuts )

-El mar encantat: Colocarem cercles ( aros ) per tota la pista. Els aros són com salvavides, y fora dels aros estaràn els tiburons. Dos tiburons començen a pagar i tenen que agafar als company per a transformar-los en tiburons. Els naufrags, tractaràn de salvar la seua vida pujant als salvavides, però, en cada salvavides asoles pot estar una persona, de manera que, en quant un company arribe a un salvavides, la persona que estiguera en ell te que anar-se'n en busca d'un altre salvavides. Els tiburons mossegaran als naufrags quan aquestos no estiguen dins d'un salvavides. ( 5 minuts )

PART PRINCIPAL: ( COOPERACIÓ )

Matemàtiques: El joc consisteix en formar nombres amb els resultats de formúles matemàtiques sencilles. Primer començarem fent dos grups, y direm un nombre en veu alta: ''EL CINC'' y els grups tindran que fer el nombre amb els seus cossos tumbats a terra en el menor temps possible. Després d'uns quants nombres, farem una xicoteta suma matemàtica: ''DOS MÈS NOU'' y els grups tindràn que resolver la suma y fer el nombre a terra. Poc a poc anirem complicant els problemes mateàtics. Finalment, La classe es juntarà, y entre tots tindràn que fer un nombre de tres xifres: ''EL 232'' per exemple. ( 10 minuts )

El rio de lava: Tota la classe tindrà que anar d'un costat a l'altre de la pista d'amunt de dos matalassos y amb 6 rodes de cotxe, es a dir, la classe farà un esforç de cooperació per arribar a l'altra banda de la classe sense tocar el terra, si algù cau a terra,tots tornaràn a començar. ( 10 minuts )

Cadena de pilotes: Aquest joc es un joc divertit per a finalitzar els jocs cooperatius i finalitzar la part principal juntant al tot el grup. Es farà un recorregut amb persones, el joc tracta de juntar a tota la classe formant una cadena, primer una parella començarà el joc en una esquina de la pista, i tindràn que portar una pilota sense que aquesta caiga a terra i sense agafar la pilota amb les mans. Aquesta parella tractarà de arribar fins als altres companys, quan passen per un company aquest s'unirà a la cadena, amb altra pilota. La finalitat es juntar a tota la classe en un costat de la pista i anar tots junts a l'altra banda, però sense que les pilotes caiguen a terra, formant així una cadena de pilotes. ( 5 minuts )


TÓRNADA A LA CALMA:

Desprès d'aquesta sessió farem un xicotet exercici de relaxació.

El reloj de sol: Tota la classe farà un cercle, amb espai suficient per a no tocar-nos amb el altres.  Ens ficarem a terra formant una creu amb els braços. Anirem diguent les hores i amb els braços farem un rellotge, fins a arriba a les sis en punt, punt el qual, tot el cos estarà en relax total.  OBJECTIU: Fer que el xiquet es relaxe fent moviments de distensió i estiraments.

3 comentarios:

  1. Esta es nuestra sesión para el próximo dia.
    Y continuando con el tema que estamos tratando, la cooperación, pienso que aunque hemos tratados de hacer juegos en los que no haya división de la clase para evitar que compitan, siempre va a existir esa competición interna entre los niños de la clase, ya que el lider tratará de llevar a los demas por su camino, y siempre habrá otro lider que quiera lo contrario. Con esta sesión tratamos de que todos luchen por un mismo objetivo, y que el unico rival a batir, sean ellos mismos.

    ResponderEliminar
  2. Hola la sesión esta muy bien aunque nos desviamos un poquito del tema pero me parece una buena sesión para practicarla, ademas se ver por si misma los pequeños y grandes objetivos que podemos llegar a conseguir.

    En la pagina de fotos y videos os dejamos una pequeña muestra de estos ejercicios y de otros. Espero que os divirtais viendolos.

    Un saludo.

    ResponderEliminar
  3. La verdad que en la sociedad que vivimos es todo muy complicado hacer juegos cooperativos. Por que automáticamente por la sociedad que nos envuelve nos hace ser competitivos y cada día más y más. Es cuando empezamos a valorar en el colegio las notas de clase, en casa nos presionan para obtener la mejor nota. A partir de ahí ya nos están inculcando una competición entre los demás. Por ejemplo la típica "cursa" ¿quién no quiere ser el primero en llegar? de esta forma aumentas tu autoestima y tu valor dentro del grupo de la clase, etc.

    ResponderEliminar